Marsikateri lastnik plovila, predvsem to velja za tiste mlajših generacij, ne pozna dobro funkcionalnosti glavnega motorja njihove barke. Kar pa se lahko velikokrat izkaže za napako, in to v najtežjih situacijah. Predstavljajte si, da vam motor barke med plovbo preneha delovati. Kaj lahko storite, povsem sami na morju? Dobro je, da za take primere poskrbite že prej, in sicer tako, da se informirate o pomembnih delih motorja plovila. Eden takih delov je črpalka. Njena naloga je črpanje morske vode ter posledično hlajenje motorja.
Pri nekaterih primerih plovil se voda steka skozi blok na motorju ter ga neposredno ohlaja. Izloči se v zrak. Obstaja še druga oblika ohlajanja, in sicer sekundarna. V tem primeru voda v morju ohlaja hladilno tekočino. Na motorju je vdelana črpalka, ki deluje na pogon zobnikov, včasih pa se pri tem uporablja jermen. Če gre za motor, ki deluje s pomočjo pogonske noge, se črpalka nahaja v slednji. Glavni element v črpalki predstavlja vetrnica. Ker tu govorimo o potrošnem materialu, jo moramo od časa do časa zamenjevati. Dokler je morska voda del izpuha, vetrnica deluje. V kolikor opazite, da ima izpuh drugačen zvok in se morska voda pri tem ne izbrizga, morate vetrnico nemudoma zamenjati. V primeru poškodovane vetrnice – tudi zgolj kakšne lopatice – se začne zviševati temperatura motorja.
V takem primeru preverite, ali se ni plastična vrečka ujela v pogonski nogi. Če se je zgodilo to, se namreč močno zmanjša možnost črpanja. Plovila, ki imajo dve motorja: v tem primeru je dobro vožnjo nadaljevati samo ob prisotnosti enega motorja. Tedaj je treba napeti jadra in ugasniti motor. Vetrnico menjamo sledeč proizvajalčevim navodilom. Dobro je, da jo menjamo v vsaki sezoni, čeprav originalne trajajo tri ali celo kakšno sezono več. Ko jo menjate, preverite še ležaje na črpalki ter tesnila.